Projekt 4 – Polsko-Słowackie Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego dla Dorosłych
- Strona główna
- Projekt 4 – Polsko-Słowackie Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego dla Dorosłych
Projekt 4
Polsko-Słowackie Warsztaty Ratownictwa Przedmedycznego dla Dorosłych
Głównym celem projektu jest przeprowadzenie 10-dniowych warsztatów dla 60 uczestników (słuchacze Uniwersytetu
Trzeciego Wieku w Sokółce oraz słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Zvolen) i 4 liderów grup z Polski i Słowacji.
Uczestniki pogłębią oni swoją wiedzę i zdobędą nowe, praktyczne umiejętności z zakresu ochrony zdrowia i życia
ludzkiego. Wnioskodawca i partnerzy projekty będą znajomić się z metodami nieformalnej edukacji dla dorosłych i wymienią
doświadczenie wdrażania długoterminowych projektów międzynarodowych w trakcie rozwoju własnych organizacji.
Cele szczegółowe:
1. Zdobycie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej
2. Poznanie prawidłowego rozpoznania i sprawnego reagowania w stanach zagrożenia życia;
3. Nabycie umiejętności działania w sytuacji trudnej i zredukowanie poziomu lęku przed udzielaniem pierwszej pomocy
przedmedycznej;
4. Postępowanie zgodnie z normami obowiązującymi w Europie (wg wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji);
5. Budowanie ponadnarodowych partnerstw wspierających rozwój innowacyjnych metod kształcenia opartych o
nowoczesne i aktywne metody pracy oraz edukacji;
6. Promocja idei kształcenia pozaformalnego oraz kształcenia przez całe życie.
Spodziewany rezultaty projektu na uczestników (rezultaty miękkie):
– wzrost poziomu wiedzy i umiejętności z zakresu medycyny, transplantologii, zdrowia publicznego,
– nabycie praktycznych umiejętności udzielania pierwszej pomocy
– poszerzenie wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy,
– nabycie praktycznych umiejętności ratowania zdrowia i życia ludzkiego
– nabycie praktycznych umiejętności kształcenia z zakresu pierwszej pomocy
– opanowanie sztuki motywacji
– wzrost poziomu tolerancji dla innych kultur, zwyczajów
– stymulacja aktywności
– inspirowanie się pomysłami innych osób
– możliwość wzajemnego poznania się w oparciu o zasady tolerancji, szacunku dla innych osób i odmiennych kultur
– budowa wspólnej Europy bez barier, granic, kompleksów i stereotypów
– wzrost poczucia przynależności do grupy
– wzrost liczby znajomości i kontaktów międzynarodowych wśród osob dorosłych
– wzrost empatii dla osób z mniejszymi szansami
– wzrost poczucia świadomości wspólnych celów.
Spodziewany wpływ projektu na organizacje uczestniczące w projekcie:
– rozwój współpracy partnerskiej pomiędzy instytucjami dzięki przeprowadzeniu projektu w międzynarodowym konsorcjum
– rozwinięcie międzynarodowego partnerstwa na rzecz innowacji w edukacji pozaformalnej
– zdobycie nowych doświadczeń przy organizacji zajęć grupowych
– możliwość użycia nabytych doświadczeń podczas zarządzania projektem w innych, przyszłych projektach
– wzrost prestiżu organizacji uczestniczących
– wzrost innowacyjności i jakości kształcenia osob dorosłych w instytucjach biorących udział w projekcie
– wzmocnienie instytucjonalne organizacji partnerskich do realizacji przyszłych projektów.